راه های لذت بردن از زندگی مشترک، نکاتی برای حفظ عشق در زندگی

تعداد راه های لذت بردن از زندگی مشترک به اندازه تعداد تمام انسان ها است. هر شخصی به فراخور شرایط و موقعیت خود به گونه ای متفاوت از زندگی لذت می برد. زندگی مشترک علی رغم فراز و نشیب هایی که دارد، اما شیرینی آن قدمت دیرینه ای داشته و همواره انسان ها را برای به عهده گرفتن مسئولیت ها و البته تجربه ی لذت شیرین آن ترغیب می کند. اما متاسفانه آمارهای طلاق نشان دهنده این است که ظاهرا جوان ها، اصول و سواد رابطه را نمی دانند. در این مقاله قصد داریم شما را با سواد رابطه زناشویی که منجر به لذت بردن از زندگی مشترک می شود و احساس خوشبختی می شود، آشنا کنیم.

خارخسک تقویت میل جنسی
خارخسک تقویت میل جنسی
۲۰ کلید سلامتی مردان
۲۰ کلید سلامتی مردان

 

تفاوت های دنیای تجرد و تاهل

وقتی پای ازدواج در میان باشد، متاهلین گاها در حال اعتراض به زندگی مشترک و در حسرت دوران مجردی خویش هستند اما نکته ی جالب این جا است که همین افراد به زندگی مشترک خود ادامه می دهند! اگر زندگی متاهلی به میزانی که اظهار به نارضایتی از آن می کنند، بد باشد، احتمالا منجر به جدایی می شود. اما آنها زندگی می کنند و این خود گواه بر این نکته است که ازدواج برای آن ها منافعی داشته که برای آن منافع هم که شده آن را بهتر از تجرد دریافته اند. اما اگر بخواهیم عمیق به موضوع نگاه کنیم ریشه این عدم رضایت در کجاست؟

راه های لذت بردن از زندگی مشترک | عوامل نارضایتی

یکی از این علل عدم رضایت از زندگی مشترک در این است که انسان همواره از مسئولیت فراری است و حتی اگر شخص مسئولیت پذیری باشد، باز هم بدش نمی آید که گاهی استراحتی کند، اما زندگی مشترک وقتی برای  استراحت ندارد، شما وقتی ازدواج می کنید دارای حقوق و ملزم به انجام تکالیفی می شوید.

1-وظایف و مسئولیت های سنگین

همان طور که حقوقی که شامل حالتان می شود توقف و استراحتی ندارد، تکالیف نیز به همین شکل است، شما نمی توانید مانند زمان تجرد بدون اهمیت به امور منزل تمام وقت استراحت کنید، اگر خانم باشید و خانه دار، وظایف خانه داری سنگین است، اگر فرزند هم داشته باشید، علاوه بر همسر بودن حالا شما یک مادر هم شده اید، اما مادر شدن یکی از شیرین ترین لذت های دنیاست،علاوه بر وظایف زندگی مشترک، مزایایی هم دارید مانند استقلالی که شما در زندگی متاهلی خود تجربه می کنید، از حقوق قابل توجه در زندگی مشترک است

سندرم سیندرلا و باورهای نادرست از ازدواج

برخی از زنان بر این باورند که روزی مردی از راه می رسد و تام مشکلات زندگی را از سر راه بر میدارد. این باور اشتباه باعث می شود انتظارات بیجا از همسر به وجود آید. باید دانست هیچ شوالیه ای در کار نیست، و البته این به این معنا هم نیست که ازدواج خوب و شیرین نیست.
حقیقتا ازدواج به معنای تحمل تفاوت هاست! ازدواج یعنی تحمل تفاوت های همسر بدون آزاردیدن. زندگی مشترک، یعنی حضور شخص دیگری جدا و مستقل از خود، را در کنارمان بپذیریم، بدانیم که او فردی است مستقل، دارای عقاید و باورها و افکار و احساسات جدا از ما، که لزوما نباید شبیه ما باشد، تا ما خوشبخت باشیم یا احساس خوشبختی کنیم، بلکه همین که بتوانیم درکنارهم زندگی کنیم، نیازهای هم را تامین کنیم، برای خوشحالی هم تلاش کنیم و فردیت خود را در کنار این زوجیت حفظ کنیم، یعنی یک ازدواج موفق داشته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *