تعطیلات اخرهفته افراد موفق

موفق بودن به این معنا نیست که شما باید دائماً در حال توسعه ایده های جدید، حل مشکلات و انجام کارها باشید. پیش رفتن گام به گام به صورت دوره ای می تواند بسیار مهم و مفید باشد. با تجدید قوا در آخرهفته آمادگی بهتری برای انجام فعالیت ها در طول هفته خواهید داشت. حال برخی از عادت های خوب برای گذراندن آخرهفته چه می تواند باشد؟
افراد موفق به گونه ای متقاوت از باور رایج، اخرهفته ها را سر می کنند. برای آن ها تعطیلات آخرهفته می تواند یک روز سرگرم کننده باشد، بدون اصرار برای داشتن یک روز لزوما پربار. الگو گرفتن از این شیوه می تواند برای افراد عادی کمک کننده باشد. با این شرط که ذهنیت درستی نسبت به تعطیلات داشته باشند و به کاری متعهد شوند. خواه انجام وظایف شخصی معوقه باشد، خواه استراحت به تنهایی برای ارامش ذهن یا گذراندن وقت با اطرافیان. چند نمونه از فعالیت هایی که افراد موفق برای استفاده بهینه از اخرهفته خود انجام می دهند در زیر شرح داده شده است

1- گذراندن وقت با دوستان و خانواده، از فعالیت های تعطیلات آخرهفته افراد موفق

آن ها زمان باکیفیتی را به خانواده، دوستان و افراد مهم دیگر اختصاص می دهند. افراد موفق می دانند که در طول هفته کارهای زیادی برای انجام دادن دارند و احتمالاً در دسترس نخواهند بود. بنابراین با گذراندن وقت با خانواده خود در تعطیلات آخرهفته نهایت استفاده را می برند.

راهکار طب سنتی برای پسر دار شدن
راهکار طب سنتی برای پسر دار شدن
تغذیه مناسب، رژیم و برنامه غذایی
تغذیه مناسب، رژیم و برنامه غذایی
۲۰ کلید سلامتی مردان
۲۰ کلید سلامتی مردان
خارخسک تقویت میل جنسی
خارخسک تقویت میل جنسی

2- برنامه های سرگرم کننده ترتیب می دهند

لورا وندرکام در کتاب خود به نام کاری که موفق ترین افراد در آخرهفته انجام می دهند، می نویسد: ایده سرگرم‌کننده، می تواند مهمترین نکته ای باشد که افراد موفق در تعطیلات پیاده می کنند. ایده های سرگرم کننده، تعطیلات آخرهفته را هیجان انگیز می کند و فرد را برای سرگرمی های آینده خلاق تر می کند. هر فردی با توجه به علایق منحصر به فرد خود ایده ای را سرگرم کننده فرض می کند.

3- هفته پیش رو سازماندهی و برنامه ریزی می کنند

برخی افراد موفق دوست دارند آخرهفته با توجه به تقویم خود، اهداف و فرصت های جدیدی تعیین کنند. راهش این است که این کار را بدون استرس وارد کردن و نگرانی از پیامد آن انجام می دهند

4- مطالعه را در تعطیلات خود می گنجانند

اکثر افراد موفق هر شب قبل از خواب کتاب می خوانند. مطالعه آخرهفته بخشی از برنامه های روزانه آن ها محسوب می شود. خواندن مطالب جدید ذهن آن ها را متمرکز و چابک نگه می دارد. با مطالعه موضوعات مختلف می توانند توانمندی هایشان برای استفاده درست تر از اوقات بیکاری، رشد دادن جنبه های گوناگون مهارت فردی و خوداگاهی را افزایش دهند که همین عاملی برای موفقیت بیش از پیش آن ها محسوب می شود. همچنین از این زمان بدست آمده تعطیلی، برای رسیدگی به خواندن مطالبی که به دلیل مشغله هایشان مورد غفلت قرار گرفته استفاده می کنند.

5- تعطیلات آخرهفته افراد موفق | به مدیریت احساسات منفی

آخرهفته می تواند زمان خوبی برای رسیدگی به تمام خستگی های روحی، تخلیه روانی و استرس های وارده در طول هفته باشد. افراد موفق به خصوص اگر به ترس از روز اول هفته دچار باشند، نوشتن افکار خود بر روی یک تکه کاغذ را به عنوان یک راه حال ساده اما راه گشا در نظر می گیرند. این شیوه به فهرست بندی هیجاناتشان کمک می کند تا به آنچه آزارشان می دهد واضح تر رسیدگی کنند
در نهایت این دیدگاه نشان می دهد که مسائل آنقدرها هم‌ که به نظر می رسد بد نیست. جیمز کمپبل کویک، استاد رفتار سازمانی دانشگاه تگزاس در آرلینگتون معتقد است این فرایند، آزادی احساسیِ ارزشمندی را برای فرد فراهم می کند. کوییک می گوید: تخلیه احساسات و آوردن آن روی کاغذ، یک کاتارسیس به حساب می آید و فضایی برای مسایل تازه تر باز می کند.

6- تعطیلات اخرهفته را با یک پایان عالی به سرانجام می رسانند

مایکل وودوارد، دکترای روانشناسی سازمانی می گوید روز اول کاری بدون توجه به احساسی که افراد دارند بلاخره فرا می رسد. افراد موفق سعی می کنند قبل از پایان تعطیلات آخرهفته، به تفکر مثبت گرا، راجع به مشغله های هفته کاری پیش رو بپردازند و تجربیات مثبت گذشته را مرور کنند. نتیجه این است که با توان و انگیزه مضاعف بر سر کار حاضر می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *