آیا پلانتین سیاه قابل خوردن است؟

موز از میوه های خوشمزه ای است که تقریبا همه عاشق ظاهر خوش رنگ و طعم بی نظیر آن هستند اما آیا می دانستید خوراکی دیگری به نام پلانتین نیز وجود دارد که ظاهر بسیار شبیه موز دارد و در حالت عادی ممکن است آن ها را با هم اشتباه بگیرید؟

پلانتین میوه ای گرمسیری و هم خانواده موز است که نسبت به موز معمولی طعم کمتر شیرین و بافت نشاسته ای تر داشته و معمولا به صورت پخته مصرف می شود زیرا در حالت خام طعم چندان جالبی ندارد.

در ادامه قصد داریم درباره طعم و مزه پلانتین صحبت کنیم، با کوکا همراه باشید.

طعم و مزه پلانتین

پلانتین اگرچه از نظر ظاهری شباهت زیادی به موز دارد اما در مورد طعم آن نمی توان چنین ادعایی کرد. این میوه بسیار سفت تر از موز بوده و به خصوص در حالت نارس طعم چندان جالبی ندارد.

پلانتین نیز مانند موز طی فرایند بلوغ از رنگ سبز به زرد تغییر شکل داده و در نهایت سیاه می شود که در این حالت در شیرین ترین حالت خود قرار دارد و طعم آن بیشتر شبیه موز می شود، به خصوص زمانی که به صورت پخته در شیرینی جات و غذاهای پختنی مورد استفاده قرار می گیرد.

پلانتین سبز به هیچ وجه شیرین نیست اما بسیار نشاسته ای بوده و به سرعت فرایند بلوغش را طی می کند، به عبارت دیگر برای چشیدن طعم نسبتا شیرین آن لازم نیست مدت زمان زیادی منتظر بمانید. زمانی که پلانتین زرد می شود به مرور لکه های سیاه رنگ روی آن ایجاد می شود که نشانه بلوغ کامل آن می باشد.

اگر هنوز تردید دارید که پلانتین مورد نظر برای خرید یا پختن به اندازه کافی رسیده است یا خیر، کافیست فشار خفیف به پوست آن وارد کنید. اگر پلانتین رسیده باشد با فشار متوسط کمی فرو می رود در حالی که پلانتین نارس بسیار سفت است.

آیا پلانتین سیاه قابل خوردن است؟

همان طور که گفتیم پلانتین وقتی سیاه می شود در شیرین ترین حالت خود قرار می گیرد و می توان آن را مصرف کرد که به خصوص برای دسر عالی است.

پلانتین طی فرایند بلوغ نرم تر و شیرین تر شده و بوی آن شباهت بیشتری به موز پیدا می کند. یک پلانتین کاملا سیاه نرم ترین و شیرین ترین حالت است.

منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *