روغن آرگان چیست؟

روغن ارگان به عربی ارقان یا به انگلیسی (argania) یک طلای مایع است !  درخت آرگان فقط در کشور مراکش می روید ، ارتفاع آن حدود ۸ متر و عمر طولانی حدود 200-150 سال دارد که در ۳۰ سالگی میوه می‌دهد. درون میوه مغزی وجود دارد که روغن آرگان از آن تهیه می‌شود. جنگل های آرگان مراکش حدود  800،000 هکتار هستند ، که حدود 21 میلیون درخت دارند.  هر درخت به طور متوسط ​​در سال چهار لیتر روغن آرگان تولید می کند. که درآمد خوبی برای کشور مراکش به همراه دارد . (حدود نصف درآمد نفتی ایران ) . در این مطلب خواص آرگان و راه های تشخیص آرگان اصل را بیان می کنیم . و بهترین آرگان ها را به شما معرفی می کنیم .

جنگل آرگان

جنگل آرگان

خواص روغن آرگان چیست؟

این روغن دارای مقدار زیادی اسید چرب، ویتامین آ، ویتامین سی، ویتامین ای بالا ، امگا ۶ و ۹ و آنتی اکسیدان است.   منبع خوبی برای اسید چرب لینولئیک و اولئیک ، دو چربی شناخته شده برای حمایت از سلامتی است. و در برابر اکسید شدن مقاوم است، حدودا 3 برابر روغن زیتون ! ویتامین آ موجود در این روغن پوست و مو را تغذیه کرده و می‌تواند آسیب‌دیدگی آنها را ترمیم کند. یکی دیگر از خواص روغن آرگان این است که اگر آن را به صورت خارجی مصرف کنید، می‌تواند رشد و تولید سلول را بهبود ببخشد و موجب پوست و موی سالمتری می‌شود. به همین دلیل است که در محصولات آرایشی و بهداشتی این روغن به وفور یافت می‌شود.

13 خاصیت روغن آرگان

برای مو

1. رطوبت رسانی مو

داشتن موهای ابریشمی و درخشان آرزوی هر کسی است . اسید های چرب موجود در ارگان با هیدراته کردن پوست و مو ، آن ها را مرطوب و درخشان می کنند .

2. ضد وز و موخوره 

یکی از مهم ترین دلایل افرادی که از آرگان استفاده می کنند ، خاصیت ضد وز و ضد موخوره آن است . که در این مورد مثل یک معجزه برای موها عمل می کند . و با یک بار استفاده تاثیر آن را مشاهده می کنند .

3. درخشان کردن مو 

آرگان علاوه بر تغدیه و تقویت مو باعث درخشش مو می شود . و دیگر نیازی به استفاده از مواد مضر درخشان کننده نیست .

روغن آرگان برای مو

برای صورت

4. ضد پیری 

چند مطالعه کوچک نشان می دهد که آرگان می تواند در کاهش علائم پیری موثر باشد، در صورت مصرف خوراکی یا استفاده به  طور مستقیم روی پوست .

5. مرطوب کننده صورت

آرگان با آبرسانی به لایه های زیرین پوست ، باعث مرطوب شدن پوست صورت می شود .

6.  آنتی اکسیدان و ضد التهاب

ترکیبات چندگانه در ارگان ممکن است به کاهش قرمزی پوست و  کاهش التهاب و استرس اکسیداتی کمک کند، اگر چه تحقیقات بیشتری لازم است.

7. درمان آکنه نرم و سایر بیماری های پوستی

چین و چروک صورت

برای دست و پا

8.خشک شدن و ترک خوردگی

پوست زیر پوست را آبرسانی کنید، علائم کشش پوست را کاهش دهید و از بین ببرید، دست ها و پاشنه های ترک خورده را درمان کنید .

9.  تقویت ناخن ها

آرگان با تمیز کردن کوتیکول ها باعث تقویت ناخن ها می شود .

برای بدن

10. افزایش سلامت قلب

اسانس های چرب آرگان و آنتی اکسیدان ها ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کنند، اگر چه تحقیقات بیشتری لازم است.

11. جلوگیری از دیابت

برخی مطالعات حیوانی نشان می دهد مصرف خوراکی آرگان ممکن است قند خون و مقاومت به انسولین را کاهش دهد تا به جلوگیری از دیابت کمک کند. البته ، مطالعات انسانی کم است. با این حال مصرف خوراکی این روغن فقط برای 1 درصد جامعه مقدور است .

12.  ضد سرطان 

در برخی مطالعات آزمایشگاهی، اثرات بالقوه مبارزه با سرطان در  آرگان نشان داده شده است، اگرچه مطالعات بیشتری لازم است.

13. افزایش سرعت بهبود زخم

در یک مطالعه ی حیوانی ، مصرف آرگان به عنوان شتاب دهنده بهبود زخم مفید بود  . با این حال، تحقیقات انسانی هم مورد نیاز است.

عوارض روغن آرگان

تا کنون عارضه خاصی گزارش نشده است .

تشخیص روغن آرگان اصل

شاخص اصلی برای تشخیص روغن آرگان اصل ، رنگ و بوی مخصوص آن است . روغن آرگان نباید هیچ مواد افزودنی مانند آب، ماده معطر یا حتی مواد نگهدارنده داشته باشد. روغن باید در بطری شیشه‌ای تیره نگهداری شود چون نور می‌تواند ویژگی های مثبت آن را تحت تاثیر قرار دهد . برخلاف تصور عموم کشور تولیدکننده حتما نباید مراکش باشد . چون برخی کشورها دانه آرگان را وارد و روغن گیری را خودشان انجام می دهند . البته برخی شرکت ها علاوه بر روغن گیری مواد دیگری هم به آن اضافه می کنند . که در صورت استفاده از مواد دیگر ، باید روی محصول قید کنند .

روغن آرگان اصل

قیمت روغن آرگان اصل

آرگان اصل و طبیعی را می‌توانید به ازای ۵۰ میلی لیتر با حدود قیمت 250-200 هزار تومان تهیه کنید.

کدام محصول بهتر است ؟

  •  ملاک انتخاب محصولات برتر ، میزان محبوبیت،  ارزش خرید و نظرات مصرف کنندگان است .
  • با کلیک بر روی تصویر محصولات می توانید آن‌ها را از دیجی کالا تهیه کنید . با خرید از این طریق ، به رشد این سایت و معرفی محصولات برتر هم کمک می کنید . 

انتخاب اول

1- اگر به دنبال روغن آرگان خالص هستید ، روغن آرگان آرمان را پیشنهاد می کنیم . اکثر تولیدکنندگان با اضافه کردن مواد نرم کننده ، ضدوز و … علاوه بر استفاده از مواد شیمیایی و ناخالص کردن محصول ، آرگان را به استفاده برای مو محدود می کنند ، درحالی که روغن ارگان برای صورت و بدن هم می تواند مفید باشد . خالص بودن این محصول ما را مجاب می کند آن را در صدر این فهرست قرار دهیم . این روغن تولید کشور اسپانیاست و بسته بندی آن در ایران انجام می شود . نقطه ضعف آن استفاده از بطری شفاف برای بسته بندی آن است .

روغن آرگان آرمان

انتخاب دوم

2- انتخاب دوم ما سرم موی پنتن یا به عامیانه روغن آرگان پنتن  ساخت کشور فرانسه است . این محصول  روغن آرگان نیست و حاوی روغن آرگان است ،  کیفیت مطلوب و قیمت مناسب آن ، ما را مجاب می کند ، آن را در این لیست قرار دهیم . با توجه به قیمت مناسب و حجم بالا (100 میلی لیتر) ، در حال حاضر به صرفه ترین سرم حاوی آرگان  بازار است . طبیعتا نباید انتظار داشت وقتی قیمت 100 میلی لیتر روغن آرگان در دنیا بین 15 تا 40 دلار است ، بتوان آن را با 3 دلار تهیه کرد .  عیب این محصول  کم بودن آرگان آن و استفاده از مواد شیمیایی در آن است .

روغن آرگان پنتن

انتخاب سوم

3 – انتخاب بعدی ما سرم مو یا روغن آرگان پروپرنسلی است . این محصول ساخت ایران است و در جزیره کیش ( به اختصار KFZ ) تولید می شود . این محصول هم روغن آرگان خالص نیست و سرم موی حاوی روغن  آرگان است . محصول جدید این شرکت روغن آرگان بلونیا است . ماهیت این محصولات ها با هم تفاوتی ندارد . با توجه به حجم بیشتر و استفاده از بطری تاریک ، مدل بلونیا توصیه می شود .  تنها عیب این محصولات استفاده از مواد شیمیایی نرم کننده و ضدوز در آن است .

روغن آرگان پرنسلی
روغن آرگان بلونیا

انتخاب چهارم

4- انتخاب بعدی سایت راهنمای خرید رنگارنگ ، روغن آرگان ردیست است .این محصول ساخت کشور ترکیه است و از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار ست . کیفیت بسته بندی آن به مراتب بهتر از کیفیت ساخت آن است و در بسته بندی زیبای ۱۰۰ میلی لیتری تولید شده است  . قرمز بودن این روغن دلیل بر تقلبی بودن آن نیست . چون روغن آرگان در 3 رنگ وجود دارد .  عیب این محصول هم استفاده از مواد نگهدارنده و نرم کننده است  .  اگر در کشورهای تحت پوشش آمازون زندگی می کنید ، این محصول را می توانید از اینجا تهیه کنید .

بهترین مارک های روغن آرگان در دنیا کدامند ؟

برندهای زیادی از  آرگان در دنیا وجود دارد . در زیر 4 برند برتر آرگان در دنیا از نظر مصرف کنندگان را به شما معرفی می کنیم .

  •  اگر در کشورهای تحت پوشش آمازون زندگی می کنید ، با کلیک بر روی تصویر محصولات می توانید آن ها را از آمازون تهیه کنید . 

مطلب در حال تکمیل …

  •  InstaNatural
Organic Argan Oil - for Hair, Face, Skin and Body - 100% Pure and Certified Organic Cold Pressed Argan Oil of Morocco - For Nails, Dry Scalp, Split Ends, Stretch Marks & More - InstaNatural - 4 oz
  •  Foxbrim
Foxbrim 100% Pure Organic Argan Oil for Hair, Skin, Face & Nails - Virgin Cold Pressed - 2 fl. oz.
  •  Majestic Pure
Majestic Pure Moroccan Argan Oil for Hair, Face, Nails, Beard & Cuticles - for Men and Women - 100% Natural & Organic, 4 fl. oz.
  •  Poppy Austin Pure
Poppy Austin Pure Argan Oil for Hair & Skin - Vegan, Cruelty-Free & Organic Finest Grade, 2 oz

مطالب مرتبط :

راهنمای خرید روغن خراطین 

راهنمای خرید عطر

راهنمای خرید کاندوم