روغن گیاهی: بهترین روغن برای پوست صورت کدام است؟

استفاده از روغن برای پوست مفهوم جدیدی نیست. هزاران سال است که از انواع روغن‌ها برای سلامت و شادابی پوست استفاده می‌شود. با این حال تحقیقات اخیر در مورد روغن گیاهی و بهترین روغن برای پوست صورت اطلاعات جالبی را در مورد نحوه عملکرد و مواد تشکیل دهنده آنها در اختیار ما قرار داده است. نتایج این تحقیقات نشان داده که چگونه این روغن‌ها باعث زیبایی پوست می‌شوند و دلیل تأثیرگذاری آن‌ها چیست.

تحقیقات و مطالعات بسیاری در این زمینه صورت گرفته و اطلاعات جالبی در مورد ۱۰ روغن غیر معطر جمع‌آوری شده است. مطمئن هستیم که با خواندن این مطالب و آشنایی با خواص و کاربرد هر یک از این روغن‌ها از طراوت پوست خود لذت خواهید برد.

بهترین روغن گیاهی برای پوست صورت

نکته قابل توجه اینکه، تمام روغن‌های گیاهی که در ادامه از آن‌ها نام می‌بریم تنها برای پوست‌های حساس و پوست‌های مستعد روزاسه مناسب هستند برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما همراه باشید…

۱٫ روغن آفتابگردان

روغن آفتابگردان از دانه گیاه آفتابگردان بدست می‌آید و منبعی غنی از اسیدهای چرب از جمله اسید لینولئیک، اسید اولئیک و اسید پالمیتیک است.

نحوه عملکرد روغن آفتابگردان به چه صورت است؟

اسیدهای چرب موجود در روغن آفتابگردان، به طور طبیعی جذب سایر لیپیدهای (چربی‌ها) محافظ پوست می‌شود. سازگاری اسیدهای چرب با چربی‌های موجود در پوست، ترکیبی مناسب برای تسکین و ترمیم پوست‌های خشک، حساس و آسیب دیده به وجود می‌آورد.

روغن آفتابگردان برای چه نوع پوست‌‎هایی مناسب است؟

روغن آفتابگردان برای افرادی مناسب است که پوست آنها دچار خشکی و ناراحتی خفیف تا متوسط است. این روغن با سایر روغن‌ها و نرم‌کننده‌ها سازگار بوده و در اکثر مرطوب کننده‌های صورت و بدن استفاده می‌شود.

روغن آفتابگردان چه مزایایی دارد؟

روغن آفتابگردان پوست را نرم‌تر، شاداب‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌کند. این روغن در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی پوست از جمله پاک‌کننده‌های صورت وجود دارد.

۲٫ روغن نارگیل

روغن نارگیل از گوشت میوه نارگیل به دست می‌آید. این روغن منبعی غنی از چربی‌های اشباع شده از جمله تری‌گلیسیریدهای زنجیره متوسط است که بهترین روغن برای پوست صورت خشک به شمار می‌آید.

نحوه عملکرد روغن نارگیل به چه صورت است؟

اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل، پوست را صاف کرده و آن را تسکین می‌دهد. روغن نارگیل و ترکیبات آن در بسیاری از پاک کننده‌های صورت، شوینده‌های بدن و شامپوها وجود دارد.

روغن نارگیل برای چه نوع پوست‌هایی مناسب است؟

روغن نارگیل برای افرادی مناسب است که پوستی خشک دارند. درجه خشکی پوست می‌تواند از کم تا بسیار شدید متغیر باشد. حالت چربی طبیعی و چربی‌های اشباع شده موجود در این روغن، مانع از دست رفتن رطوبت پوست شده و آن را صاف و صیقلی می‌کند.

روغن نارگیل چه مزایایی دارد؟

روغن نارگیل به طرز شگفت‌انگیزی پوست را نرم، لطیف و انعطاف‌پذیر می‌کند و در صورت ترکیب شدن با سایر نرم‌کنندها به پوست کمک می‌کند تا رطوبت خود را تا چندین ساعت حفظ کند. روغن نارگیل در محصولات مخصوص لب و همچنین بسیاری از مرطوب کننده‌ها وجود دارد.

۳٫ روغن جوجوبا

روغن جوجوبا برای پوست صورت

روغن جوجوبا از دانه‌های گیاه جوجوبا که شبیه به یک درختچه است بدست می‌آید. این روغن یک منبع بدون بو از چندین نوع اسید چرب است، که بسیاری از آنها از لحاظ بافت از چربی‌های اشباع شده‌ی‌ روغن‌های دیگر سبک‌تر هستند.

نحوه عملکرد روغن جوجوبا به چه صورت است؟

اسیدهای چرب روغن جوجوبا و اندازه نسبتاً کوچک ذرات آن، باعث جذب بهتر و راحت‌تر این روغن در بالاترین لایه‌های پوست می‌شود. به این ترتیب، این روغن گیاهی احساس چربی حاصل از روغن را کمتر به پوست منتقل کرده و به راحتی روی آن پخش خواهد شد.

روغن جوجوبا برای چه نوع پوست‌هایی مناسب است؟

روغن جوجوبا برای انواع مختلف پوست مناسب است.

روغن جوجوبا چه مزایایی دارد؟

روغن صورت جوجوبا یکی از مهمترین عناصر تشکیل دهنده بسیاری از محصولات و سرم‌های تقویت کننده روغنی است.

۴٫ روغن دانه میدوفوم

روغن دانه میدوفوم نوعی روغن گیاهی بسیار پایدار و بدون بو است که از اسیدهای چرب با زنجیره بلند تشکیل شده است. تقریبا ۶۰ درصد از اسیدهای چرب موجود در این روغن، از خانواده اسیدهای ایکوزانوئیک است. اسیدهای چرب ایکوزانوئیک برای پوست بسیار مفید است.

نحوه عملکرد روغن دانه میدوفوم به چه صورت است؟

اسید ایکوزانوئیک موجود در روغن دانه میدوفوم، به همراه سایر ترکیبات آن، یک نرم‌کننده فوق‌العاده است. با استفاده از این روغن حس چربی را روی پوست خود احساس نخواهید کرد. این روغن، پوست را لطیف کرده و آن را تسکین می‌دهد. اضافه کردن این روغن به محصولات مراقبت از پوست، خاصیت نرم‌کنندگی این محصولات را دو چندان می‌کند.

این روغن برای چه نوع پوست‌هایی مناسب است؟

روغن دانه میدوفوم بهترین روغن برای پوست صورت خشک است.

روغن دانه میدوفوم چه مزایایی دارد؟

یکی از نکته‌های قابل توجه در مورد روغن دانه میدوفوم نحوه نرم‌کنندگی آن است. این روغن یک لایه نازک از رطوبت را روی پوست باقی می‌گذارد، که همین خاصیت، آن را به یک افزودنی فوق‌العاده برای پاک‌کننده‌های صورت تبدیل کرده است. به همین دلیل است که روغن دانه میدوفوم در بسیاری از پاک‌کننده‌ها وجود دارد.

۵٫ روغن هسته انگور

روغن هسته انگور برای پوست صورت

این روغن گیاهی سبک و غیر معطر، از هسته انگور به دست می‌آید. چربی اشباع شده کمی که در این روغن وجود دارد، بافت آن را بسیار سبک کرده است.

نحوه عملکرد روغن هسته انگور به چه صورت است؟

روغن هسته انگور حاوی مقدار بالایی ویتامین E است. وجود این ویتامین در روغن هسته انگور، آن را به یک آنتی اکسیدان فوق‌العاده تبدیل کرده است. این روغن همچنین حاوی چندین فنول با خاصیت آنتی اکسیدانی مانند رِزوِراترول است.

روغن هسته انگور برای چه نوع پوست‌هایی مناسب است؟

روغن هسته انگور برای تمام پوست‌ها مناسب است. بافت سبک این روغن، آن را به بهترین گزینه برای پوست‌های معمولی تا نسبتاً خشک و یا حتی نواحی خشک پوست‌های مختلط تبدیل کرده است.

روغن هسته انگور چه مزایایی دارد؟

مانند اکثر روغن‌های گیاهی، روغن هسته انگور نیز پوست را نرم‌، لطیف‌ و درخشان‌ می‌کند. محتوای آنتی اکسیدان این روغن، مقاومت پوست را در برابر آلودگی و دیگر آسیب‌های محیطی بالا می‌برد.

روغن هسته انگور، عنصری کلیدی در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست است. در محصولاتی که برای پوست‌های خیلی خشک تولید شده‌اند نیز از این روغن استفاده می‌شود.

۶٫ روغن زیتون

این روغن غیر معطر، از فشردن میوه زیتون گرفته می‌شود. اگرچه در درجه اول به عنوان روغن پخت و پز استفاده می‌شود، اما نوع تصفیه شده آن در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست وجود دارد.

نحوه عملکرد روغن زیتون به چه صورت است؟

روغن زیتون سرشار از ۳ اسید چرب کلیدی برای پوست است. این ۳ اسید شامل اسید اولئیک، اسید پالمیتیک و اسید لینولئیک می‌شود. اولئیک، اسید اصلی موجود در روغن زیتون است و به دلیل تک غیراشباع بودن، بسیار روان است و به راحتی روی پوست پخش می‌شود. این روغن رطوبت پوست را حفظ کرده و سرشار از ویتامین E است؛ که یک آنتی اکسیدان بسیار مهم محسوب می‌شود.

روغن زیتون برای چه نوع پوست‌هایی مناسب است؟

روغن زیتون برای پوست‌های معمولی تا خشک مناسب است. این روغن علی‌رغم ماهیت تک غیراشباع آن، به اندازه دیگر روغن‌های گیاهی سبک نبوده و بنابراین بهترین روغن برای پوست صورت افرادی که پوست چرب دارند، نیست.

روغن زیتون چه مزایایی دارد؟

روغن زیتون پوست را احیا کرده و خشکی آن را کاهش و درخشندگی آن را افزایش می‌دهد. در همین حال، ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان‌های موجود در این روغن، اثرات ناشی از آلودگی‌ها و آفتاب سوختگی را از بین برده و پوست را صاف می‌کند. روغن زیتون می‌تواند جزئی مؤثر در ماسک‌های شب باشد که به منظور آبرسانی قوی پوست طی خواب طراحی شده‌ است.

۷٫ روغن میوه گل رز

روغن میوه گل رز

روغن میوه گل رز نوعی روغن گیاهی غیر معطر است که از هسته و میوه انواع گل رز تهیه می‌شود. از آنجایی که برای تهیه این روغن از خود گل رز استفاده نمی‌کنند، بو و رایحه گل رز را نداشته و در نتیجه برای افراد مستعد و یا دارای پوست‌های حساس ایجاد حساسیت نخواهد کرد.

نحوه عملکرد روغن میوه گل رز به چه صورت است؟

روغن میوه گل رز منبعی مهم از فیتواسترول‌های آرام کننده و تسکین دهنده پوست است. این روغن همچنین حاوی چندین نوع اسید چرب است که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اسید لینولئیک و اسید لینولنیک اشاره کرد. این دو اسید به محافظت و احیاء مجدد سد محافظتی پوست کمک می‌کنند. روغن میوه گل رز به شکل طبیعی سرشار از ویتامین C است، هر چند که درصد زیادی از این ویتامین در پروسه روغن‌گیری از بین می‌رود.

روغن میوه گل رز برای چه نوع پوست‌هایی مناسب است؟

روغن میوه گل رز برای انواع پوست، خصوصاً پوست‌های خشک، حساس و ضعیف مناسب است.

روغن میوه گل رز چه مزایایی دارد؟

این روغن پوست را نرم‌تر و صاف‌تر خواهد کرد و همچنین حساسیت پوست را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد. روغن میوه گل رز یکی از ترکیبات اصلی کرم‌های مرطوب کننده شب است.

۸٫ روغن آرگان

روغن آرگان نوعی روغن غیر معطر است که از هسته آجیل‌های درخت آرگان تهیه می‌شود. معمولاً گفته می‌شود که این روغن اثر معجزه آسایی روی پوست و مو دارد؛ اما واقعیت این است که اگرچه روغن آرگان نوعی روغن گیاهی مفید است، اما نمی‌توان ادعا کرد که بهترین روغن گیاهی موجود باشد.

نحوه عملکرد روغن آرگان به چه صورت است؟

روغن آرگان روان است و خاصیت نرم‌کنندگی بالایی دارد. این موضوع آن را در دسته‌بندی روغن‌های اشباع شده سنگین‌تر مانند روغن نارگیل و روغن‌های سبک‌تر مانند روغن هسته انگور قرار داده است. این روغن همچنین حاوی چربی‌ها و اسیدهای چرب مفید از جمله اسید اولئیک، اسید پالمیتیک و اسید لینولئیک است. روغن آرگان نیز مانند روغن زیتون، سرشار از ویتامین E است.

روغن آرگان برای چه نوع پوست‌هایی مناسب است؟

روغن آرگان برای انواع مختلف پوست مناسب است. اما برای افرادی که پوستی خشک، خیلی خشک و یا کم آب دارند، از نظر زیبایی‌شناسی بسیار مفید واقع می‌شود و حس خوشایندی را به آنها منتقل خواهد کرد. روغن آرگان می‌تواند به ضد آفتاب‌های مینرال یا معدنی (که گاهی اوقات دارای بافت پودری هستند) فرم کرمی داده و آنها را برای انواع مختلف پوست مناسب کند.

روغن آرگان چه مزایایی دارد؟

با مصرف این روغن، انتظار پوستی صاف و براق را داشته باشید. با مصرف روغن آرگان، پوست شما مدت طولانی‌تری نرم و لطیف باقی خواهد ماند. با این حال صادقانه بگوئیم که خواص این روغن برخلاف باور عموم که بهترین روغن برای پوست صورت شناخته شده است، چیزی فراتر از دیگر روغن‌های ذکر شده در این مقاله نیست.

۹٫ روغن دانه چیا

روغن دانه چیا برای پوست صورت

روغن دانه چیا از دانه‌های ریز گیاه چیا به دست می‌آید. این ماده در درجه اول به عنوان یک ماده غذایی مغذی شناخته می‌شود، اما برای پوست هم فواید بسیاری دارد.

نحوه عملکرد روغن دانه چیا به چه صورت است؟

این روغن، اسید چرب امگا ۳ را به همراه اسیدهای فنولیک و ایزوفلاوون‌ها که دو منبع قدرتمند آنتی اکسیدان هستند به پوست منتقل می‌کند. روغن‌های امگا ۳ پوست را آرام و هیدراته می‌کنند، در حالی که آنتی اکسیدان‌ها علائم پیری و استرس را کاهش می‌دهند. این روغن به هیچ ‌وجه سنگین نیست و روی پوست احساس بدی به جا نمی‌گذارد. روغن دانه چیا حاوی پروتئین‌هایی است که به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می‌کنند.

روغن دانه چیا برای چه نوع پوست‌هایی مناسب است؟

این روغن برای انواع مختلف پوست، پوست‌های مستعد لک و جوش، حساس و حتی دارای قرمزی مناسب است.

روغن دانه چیا چه مزایایی دارد؟

با توجه به آرام‌بخش بودن اسیدهای چرب امگا ۳، روغن دانه چیا پوست را یکدست و قوی می‌کند؛ به شکلی که کمتر به عوامل خارجی واکنش نشان می‌دهد و البته از حساسیت آن نیز می‌کاهد. با مصرف این روغن، پوست‌تان نرم‌تر و لطیف‌تر شده و شاداب‌تر به نظر خواهد رسید.

روغن دانه چیا یک مکمل عالی برای بسیاری از محصولات مراقبت از پوست بوده و باعث تقویت اثر نرم‌کنندگی و آبرسانی محصولات حاوی اسیدهای چرب امگا می‌شود.

۱۰٫ روغن گل مغربی

روغن گل مغربی از دانه‌های این گل به دست می‌آید. این روغن به لطف غلظت بالای اسیدهای چرب امگا ۶ و گاما-لینولنیک اسید از بافتی روان و سبک برخوردار است.

نحوه عملکرد روغن گل مغربی به چه صورت است؟

بررسی ها نشان می‌دهد، اسیدهای چرب امگا ۶ موجود در گل مغربی، در کنار دیگر اسیدهای چرب و طیف وسیعی از آنتی اکسیدان‌ها از جمله ویتامین E، به متعادل کردن واکنش‌پذیری و حساسیت پوست کمک می‌کند. این موضوع پوست را آرام کرده و ظاهر آن را صاف، یکدست و حتی جوان‌تر نشان می‌دهد.

روغن گل مغربی برای چه نوع پوست‌هایی مناسب است؟

روغن گل مغربی برای انواع پوست مناسب است. با این حال، اگر پوستی علائم پیری دارد و بسیار حساس است، این روغن بهترین گزینه است.

روغن گل مغربی چه مزایایی دارد؟

در یک جمله می‌توان گفت که این روغن، پوست را آرام می‌کند. گاما-لینولنیک اسید موجود در این روغن ظاهر پوست را زیباتر و از همیشه عادی‌تر می‌کند. به دلیل خاصیت تسکین دهندگی، روغن گل مغربی می‌تواند یک افزودنی عالی در تونرهایی باشد که برای پوست‌های خشک و خیلی خشک طراحی شده‌اند.

در این مقاله ۱۰ نوع

معرفی کردیم که در نوع خود بهترین روغن برای پوست صورت هستند. اگر پوستی حساس و دهیدراته دارید، از این روغن‌ها استفاده کنید و نتیجه آن را با ما و دیگران در میان بگذارید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *