مصرف تخم مرغ

رژیم کتوژنیک؛ امن یا خطرناک؟

رژیم غذایی کتو ممکن است موجب کاهش فشار خون، ایجاد سنگ کلیه، یبوست، کمبود مواد مغذی در بدن و افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی شود. این رژیم قوانین سخت‌گیرانه‌ای دارد. برای همین، امکان دارد مشکلات دیگری مانند اختلالات خوردن و انزوای اجتماعی هم به‌ همراه داشته باشد.

اگر مشکلاتی در رابطه با لوزالمعده، کبد، تیروئید یا کیسه صفرا دارید، نباید به رژیم کتو فکر کنید. متخصصان می‌گویند افرادی که با کتو آشنایی چندانی ندارند در اوایل مسیر ممکن است به مشکلی موسوم به آنفلوانزای کتو (Keto Flu) هم دچار شوند. علامت‌های این مشکل چیست؟ ناراحتی‌های معده، سرگیجه، کاهش انرژی و نوسانات خُلقی.

کتو می‌تواند باعث کاهش وزنتان شود و فشار خون شما را پایین بیاورد. نتیجه رژیم کتو سریع خود را نشان می‌دهد؛ اما ماجرا از این قرار است که به‌طور پایدار و دائمی نمی‌ماند. بعد از مدتی، چاقی و چربی‌ها بازمی‌گردند و حتی ممکن است که چاق‌تر از قبل شوید. با این حساب، اگر فکر می‌کنید روی‌آوردن به رژیم کتوژنیک راهکارتان برای ازدست‌دادن وزن است، حتما به پزشک مراجعه کنید و با شناخت دقیق این رژیم پیش بروید.

اگر داروهایی برای درمان دیابت مصرف می‌کنید که فشار خونتان را پایین می‌آورند، باید چند روز برای تطبیق‌‌یافتن داروها با بدن در رژیم غذایی صبر کنید. لازم است به‌سراغ مصرف منابعی از چربی بروید که برای قلب سالم و مفیدند. منتها حواستان باشد اگر این منابع را به‌خوبی نشناسید، امکان دارد با مصرف بیش‌ازحد چربی‌های اشباع‌شده، باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی شوید و به قلب سرخ و تپنده‌تان آسیب بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *