خواص سرکه سیب برای زنان – نحوه استفاده خانگی

 

  • قبل از استفاده دارویی از هر نوع گیاهی باید مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید .
  • ممکن است با برخی از داروهایی که مصرف می کنید تداخل داشته باشد.در صورت مصرف دارویی سرکه سیب به مدت طولانی و مقدار زیاد ، قبلا با پزشک خود مشورت کنید.
  • این مقاله فقط جهت افزایش آگاهی بود و این سایت هیچ مسئولیتی در این مورد ندارد. شما مجاز به خوددرمانی نیستید و قبل از استفاده از این روش ها باید با متخصص طب سنتی مشورت کنید.
  • خواص سرکه سیب برای زنان

    1 – درمان جوش و آکنه با سرکه سیب

    طبق آمار موجود ، تقریبا بیش از 50% از زنان 20 الی 29 ساله و بیش از 25% از زنان 40 تا 49 ساله از جوش رنج می برند .

    یکی از معروف ترین خواص سرکه سیب ، درمان جوش و آکنه است.اسیدهای هیدروکسی آلفای موجود در این سرکه می تواند سلول های مرده پوست را پاکسازی کرده و منافذ پوست را باز  و تمیز کند.علاوه بر این ، PH پوست را تنظیم کرده و از بروز جوش جلوگیری می کند.

    برای استفاده از این خاصیت می توانید کمی سرکه سیب را با عسل طبیعی و اصل مخلوط کرده و بر روی پوست صورت بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم و بدون ماده شوینده بشویید.

    2 – درد مفاصل را کاهش می دهد

    بیش از 100 نوع آرتریت وجود دارد که می تواند باعث درد و التهاب مفاصل شود. با توجه به آمار موجود ، استئوآرتریت رایج ترین نوع آرتریت است.

    برای کاهش علائم ناراحت کننده آرتریت مانند درد ، سفتی ، التهاب ، تورم و قرمزی مفاصل می توان از سرکه سیب استفاده کرد.

    سرکه سیب خواص ضد التهابی بسیار خوبی دارد که برای استفاده از این خاصیت می توانید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با کمی آب رقیق کرده و پارچه ای را به آن آغشته کرده و بر روی مفصل دردناک ببندید. برای دریافت نتیجه بهتر می توانید کمی دارچین نیز به آن اضافه کنید.

    همچنین می توانید سرکه سیب را با عسل و دارچین و کمی روغن نارگیل مخلوط کرده و بر روی مفصل دردناک ماساژ دهید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم و کمی ماده شونده ملایم بشویید. از این روش می توانید دوبار در روز استفاده کنید.

    3 – به کاهش وزن کمک می کند

    اضافه وزن داشتن می تواند از جهات مختلفی به سلامت بدن آسیب وارد کند. دیابت ، بیماری های قلبی ، مشکلات مفاصل ، کمردرد ، حمله قلبی ، سکته مغزی ، مشکلات کلیوی ، مشکلات جنسی و بسیاری از سایر مشکلات می تواند ناشی از اضافه وزن باشد .

    یکی از مهمترین خواص سرکه سیب ، کاهش وزن است .اسید استیک موجود در آن می تواند جذب چربی را کاهش داده و میزان تری گلیسیرید خون را کم کند.

    علاوه بر این برخی از مطالعات نشان داده است که سرکه سیب می تواند اشتها را کاهش دهد.برای استفاده از این خاصیت سرکه سیب می توانید 2 قاشق چای خوری سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه کرده و روزی دوبار قبل از غذا بنوشید. در صورت تمایل می توانید کمی عسل هم به آن اضافه کنید.

    4 – برای درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک مفید است

    سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)شایع ترین دلیل اختلالات هورمونی و قاعدگی در زنان 18 الی 44 ساله است .همچنین این مشکل یکی از رایج ترین دلایل ناباروری در زنان است (12%).

    سرکه سیب می تواند قند خون  را کنترل کرده و ترشح بیش از حد انسولین جلوگیری کند.کاهش انسولین به معنی کاهش سطح هورمون تستوسترون و در نتیجه ، کاهش علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک است .

    همچنین کاهش وزن نیز می تواند علائم این بیماری را کاهش دهد .از طرفی در یک تحقیق مشخص شده است که سرکه سیب می تواند عملکرد تخمک گذاری را منظم کرده و به درمان ناباروری نیز کمک کند.

    برای این منظور نیز می توانید 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را به 1 لیوان آب خنک اضافه کرده و صبح به محض بیدار شدن از خواب و قبل از صبحانه ، بنوشید .بعد از یک هفته ، میزان سرکه را 1 قاشق دیگر بیشتر کرده و 7 روز دیگر ادامه داده و بعد از آن حداقل 1 هفته استراحت کرده و دوباره تکرار کنید.

    5 – به کاهش کلسترول بد خون کمک می کند

    کلسترول بالا مربوط به سن خاصی نیست و هر کسی در هر سنی می تواند دچار این مشکل شود.ولی زنان در دوره یائسگی بیشتر در معرض این خطر قرار دارند.همچنین در این دوران احتمال بیماری های قلبی نیز بیشتر می شود.

    اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند باعث کاهش کلسترول بد خون و تری گلیسیرید خون شود.برای این منظور می توانید دو قاشق غذا خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب بریزید و قبل از وعده نهار و شام ، بنوشید .

    6 – به کاهش قند خون کمک می کند

    زنان در دوران بارداری در معرض ابتلا به دیابت نوع دو قرار دارند.همچنین در برخی از مطالعات اشاره شده است که زنانی که به دیابت بارداری مبتلا می شوند به احتمال زیاد در آینده به دیابت نوع 2 مبتلا خواهند شد.

    در دیابت نوع دو ، مقاومت سلول ها به انسولین افزایش پیدا کرده و قند خون بالا می رود.برخی از مطالعات نشان داده است که سرکه سیب می تواند با افزایش حساسیت سلول ها نسبت به انسولین ، قند خون را کاهش دهد.

    در این مطالعه اشاره شده است که مصرف دو قاشق غذاخوری سرکه سیب در یک لیوان آب ، قبل از خواب می تواند قند خون را 4% کاهش دهد.

    7 – علائم یائسگی را کاهش می دهد

    یائسگی تغییر بسیار مهمی در زندگی زنان است و می تواند علائم نارحت کننده ای ایجاد کند. گرگرفتگی ، بی خوابی های شبانه ، عفونت های دستگاه ادرار ، سردرد ، درد مفاصل و … از رایج ترین علائم یائسگی هستند.

    سرکه سیب با افزایش دفع سموم از طریق ادرار ، باعث کاهش گرگرفتگی و شب ادراری در یائسگی می شود.پتاسیم موجود در آن می تواند درد مفاصل را کاهش داده و سایر مواد فعال موجود در آن می تواند برای کاهش علائم ناراحت کننده یائسگی بسیار مفید باشد.

    8 – خارش واژن را کاهش می دهد

    خارش واژن یکی از مشکلات رایج زنان در هر سنی می باشد. عفونت های منتقله از راه جنسی ، یائسگی و سایر عوامل می تواند باعث این خارش و سوزش شود.

    سرکه سیب خواص آنتی بیوتیک طبیعی وضد قارج دارد و از طرفی نوعی داروی گیاهی ضد التهاب است .همچنین می تواند PH محیط واژن را متعادل کرده و خارش و سوزش واژن را کاهش دهد.

    سرکه سیب می تواند به رشد باکتری های مفید موجود در محیط واژن کمک کرده و باعث کاهش باکتری های مضر شود. برای این منظور می توانید سرکه سیب را در آب وان خود اضافه کنید و در آن به مدت 30 دقیقه بنشینید. همچنین نوشیدن سرکه سیب در یک لیوان آب و کمی عسل می تواند مفید باشد.

    9 – علائم پیش از قاعدگی را کاهش می دهد

    بیش از 75% از زنان به صورت ماهانه برخی از علائم ناراحت کننده پیش از قاعدگی را تجربه می کنند.مانند احتباس آب و پف کردن بدن ، عصبانیت ، سردرد ، حالت تهوع و استفراغ ، کمر درد ، شکم درد ، ناراحتی معده ، یبوست ، جوش های هورمونی ، حساسیت سینه ، خستگی  بی حالی و …

    با استفاده از سرکه سیب می توانید بسیاری از این علائم را درمان کنید. برای این منظور می توانید سرکه سیب را با یک لیوان آب ولرم و کمی عسل میل کنید.

    همچنین می توانید سرکه سیب را با کمی روغن نارگیل و اسانس اسطوخودوس مخلوط کرده و بر روی شکم و کمر خود بمالید و بعد از 20 دقیقه بشویید.

    10 – برای سلامت موها از سرکه سیب استفاده کنید

    برای زنان معمولا داشتن موهای زیبا و براق باعث افزایش اعتماد بنفس می شود.سرکه سیب می تواند موها را براق کرده و از شکنندگی موها جلوگیری کند. می تواند ریزش مو را کاهش داده و باعث افزایش سرعت رشد مو شود.

    برای این منظور می توانید سرکه سیب را با روغن نارگیل مخلوط کرده و کمی هم اسانس رزماری به آن اضافه کرده و به عنوان ژل مو استفاده کنید. همچنین می توانید سرکه سیب را به شامپوی خود اضافه کنید.

    ماساژ دادن پوست سر با این ژل مو نیز می تواند بسیار مفید بوده و باعث کاهش شوره سر و درمان خارش پوست سر شود.فقط توجه داشته باشید که اگر پوست سر را با این ژله ماساژ دهید ، باید بعد از 15 دقیقه سر را بشویید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *